loading...
بسیج دانش آموزی دبیرستان شاهد امام حسین(ع) دوره اول

بســــــــــــــــم الله الرحمــــــــــــــــن الرحیـــــــــــــــــــم

 اللهم صل علی فاطمة و ابیها و امها وبعلها و بنیها

شهادت مظلومانه ، ام ابیها، حضرت فاطمه الـــزهرا (سلام الله علیها) تسلیت باد.

 

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره):

ــ بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است كه شكوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد.

ـ اگر بر كشوری نوای دلنشین تفكر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.

ـ بار دیگر تأكید می‌كنم كه غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

ـ ملیت كه در خط اسلام ناب محمدی(ص) و مخالف با استكبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است باید همة افرادش بسیجی باشند.

ـ در این دنیا افتخارم این است كه خود بسیجیم.

ـ بسیج لشگر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همة مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند.

ـ بسیج مدرسة عشق و مكتب شاهدان و شهیدان گمنامی است كه پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.

ـ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیحیانم محشور گرداند.

ـ تشكیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از بركات و الطاف جلیة خداوند تعالی بود كه بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.


 ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی):

 ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است كه اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.

ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یك پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه كردید.

ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای كه هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد, محسوب می‌شوند.

ـ انكار بسیج, انكار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای كشور است.

ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, كمیت این انقلاب و این نظام واهمة حركتهای سازندة این كشور لنگ است.

ـ انكار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.

ـ تا وقتی كه این كشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد, به نیروهای بسیج, به انگیزة بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای كه لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منكوب سازند.

ـ بسیج, یعنی نیروی كارآمد كشور برای همة میدانها

ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست, تنها به این درخشندگی, به این فراگیری, به این زیبایی, به این فداكاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ این فداكاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است, این بسیج در همة قشرها هست.

ـ بسیج, اختصاص به یك منطقة جغرافیایی ویك منطقة انسانی و طبقاتی و قشری ندارد, همه جا هست.

ـ ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف كه از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.

ـ دانشجوی بسیجی دشمن كمین گرفته  را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و كشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.

ـ بسیاری از پیشرفتهای كشور مرهون تفكر بسیجی است.

ـ هریك از آحاد قشرهای مختلف جامعه كه دارای روحیة حساس مسئولیت و ایمان باشد, بسیجی است.

ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفكر و میل بسیجی است.

ـ بسیجی یعنی علی كه تمام وجودش وقف اسلام بود.

  1. پوریا پرویزی » مسئول نیروی انسانی و مسئول بسیج دانش آموزی
  2. محمد حسین » مسئول واحد خبری و وبسایت بسیج دانش آموزی
  3. سید مصطفی آل یاسین »  مسئول واحد بسیج سازندگی
  4. محمد حسین حسنلو » مسئول واحد دانش سیاسی
  5. محمدرضا پوکاله » مسئول واحد علمی و فناوری
  6. حامد امامی » مسئول واحد فرهنگی و هنری
  7. مهدی صفری » مسئول واحد تربیت بدنی
  8. محمد جوادی » مسئول واحد تعلیمات دینی

هفت اثر از تولیدات مرکز پویانمایی صبا به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی رشد راه پیدا کرده است.

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، انیمیشن‌های "کودکان کویر"، "راز جنگل شفا"، "سر دلبران"، "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب"، "میچکا"، "آقا معلم و بچه‌ها" و "افسانه شهر گوهران" در بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد پذیرفته شده‌اند.

 

انیمیشن "کودکان کویر" به کارگردانی سعادت رحیم زاده در یک قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک نقاشی روی شیشه تولید شده است و تلاش دارد روایت متفاوتی از گونه‌ای از زندگی مردمان بلوچ در ایران را به تصویر بکشد.

 

http://saba.iribtv.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

 

توجه:

دانش آموزان محترم دبیرستان شاهد امام حسین (ع) (دوره اول) :

  به خدمت شما دانش آموزان عزیز می رساند هنگامی که در خصوص امور تعلیمات دینی مسئله ای داشتید به مسئول تعلمات دینی شورای بسیج دانش آموزی ، محمد جوادی (کلاس2/3 ) مرجعه فرمایید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به تابلو اعلانات بسیج مراجعه فرمایید.

با تشکر – مسئول تعلیمات دینی بسیج دانش آموزی ؛ محمد جوادی

در پی اظهارات اخیر دبیر و سخنگوی خانه موسیقی در چهاردهمین جشن این خانه، سازمان بسیج هنرمندان با صدور نامه ای به خانه موسیقی آمادگی خود را برای شرکت فعال در کارگروه مشورتی فقه موسیقی اعلام نمود.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج، در پی اظهارات اخیر دبیر و سخنگوی خانه موسیقی در چهاردهمین جشن این خانه، سازمان بسیج هنرمندان با صدور نامه ای به داریوش پیرنیاکان دبیر این خانه آمادگی خود را برای شرکت فعال در کارگروه مشورتی فقه موسیقی اعلام کرد.

متن این نامه که خطاب به داریوش پیرنیاکان دبیر خانه موسیقی صادر شده و به امضای اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان بسیج هنرمندان رسیده است به شرح ذیل است:
خرسند و مفتخریم از این که در سرزمینی روزگار می گذرانیم که مدفن شهیدان است. در هوایی تنفس می کنیم که نوازش سوزش سینه جانبازان شیمیایی اش به سرانگشت صبر انقلابی صورت می پذیرد و خاکی میزبان گام های ماست که هزار رویش تازه از نوخاسته های انقلاب اسلامی روزی هر روزه آن است.

 

پایگاه ارتباط با دانش آموزان دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اساتید، مسئولان و دانشجویان دانشگاه «چهارمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی شریف» را برگزار می نماید. هدف از برگزاری این مسابقه علاوه بر ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری و تلاش در دانش آموزان مقطع دبیرستان، کشف و شناخت استعدادهای جوان و کمک به پرورش روحیه خلاقیت و نوآوری در ایشان است.

       محور اصلی این مسابقه دعوت از دانش آموزان دوره دبیرستان در سراسر کشور به منظور شرکت در یک رقابت دو مرحله ای با مفاهیمی بالاتر از سطوح معمولی دروس دبیرستان می باشد. سؤالات این مسابقه توسط نخبگان المپیادهای کشوری و جهانی و تحت نظر اساتید محترم دانشگاه به گونه ای طراحی می گردد که دانش آموزان سراسر کشور با تفکر خلاق خود قادر به پاسخ گویی به آن ها باشند.

سيد على حسینی خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در فروردین ماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. او دومين پسر خانواده بود و زندگى مرحوم سيد جواد خامنه‌اى هم مانند بيشتر روحانيون و مدرسان علوم دينى، بسيار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خيلى پارسا و گوشه‌گير [...] زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من يادم هست شب‌هايى اتفاق مى‌افتاد كه در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهيه مى‌كرد. [...] آن شام هم نان و كشمش بود.»
امّا خانه اى را که خانواده سيّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنين توصيف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، يک خانه 60 ـ 70 مترى در محّله فقير نشين مشهد بود که فقط يک اتاق داشت و يک زير زمين تاريک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم ميهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر اين که روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت) همه ما بايد به زير زمين مى رفتيم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمين کوچکى را کنار اين منزل خريده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شديم
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقير امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صميمي، اينگونه پرورش يافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سيد محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را ياد بگيرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسيس اسلامى «دارالتعّليم ديانتى» ثبت نام کردند و اين دو دوران تحصيل ابتدايى را در آن مدرسه گذراندند.

بسم الله الرحمن الرحیم

در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 21 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین   از توابع استان مركزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها، روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاكدان طبیعت نهاد .
او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود كه نسل در نسل در كار هـدایـت  مردم وكسب مـعارف الهى كـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى  مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه  العظمـى میرزاى شیـرازى (رض)، پـس از آنكه سالیانـى چنـد در نجف  اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل  آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمیـن ملجاء مردم و هادى آنان  در امـور دینـى بـود. در حـالیكه بیـش از 5 مـاه ولادت روح الـلـه  نمى گذشت، طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حكومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را كه در برابر زورگـوئیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود، با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمیـن به اراك وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حكـم الهى قصاص به  .تهران (دار الحكـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید
بدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان كـودكى با رنج یـتیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران كـودكـى و نـوجـوانى را تحت  سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) كه خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده  التصانیف ) بوده است. همچنیـن نزد عمه مـكـرمه اش ( صاحبـه خانم ) كه بانـویى شجاع و حقجـو بـود سپرى كرد اما در سـن 15 سالگى از  نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 1,711
  • کدهای اختصاصی

    سایت ساز زوم بلاگ

    مجله اینترنتی پیچک